Dessertmästarna

Idag var det premiär för dessertmästarna och min kompis Astrids pojkvän Joel är med. Så nu hoppas jag att ni sitter bänkade varje tisdag kl 20 och hejar på honom! Go Joel!

Dags för pass nr 2

Var och träna med josse innan och nu är det dags för pass nr 2 med Alex. Jag kommer antagligen att vara helt jävla död sen, men vad gör det? Älskar när kroppen får jobba :)

Hoppas att ni har en bra måndag kväll.

Bilden kom visst inte med..

Hår.

Sedan jag började bleka mitt hår har jag tappat ungefär 2/3 av det. Jag gör allt vad man ska göra, använder bara bra produkter, använder till 99 % inga värmeverktyg (fönar det när jag har brottom) men använder ändå så tappar jag galet mycket hår.

Så imorse så var jag inne på Apoteket och köpte priorin som är ett kosttillskott till håret. Jag läste om igår kväll och det verkar bra. Det står att det kan ta tid innan man märker någon skillnad, men tålamod har jag, bara jag får tillbaka mitt hår!

24 timmars arbete.

Ja så kul kommer min lördag att bli. Slutar egentligen kl 17 idag. Men personen som ska jobba inatt var tvungen att VABa. Så de ringde och frågade om jag kunde ta natten också och lämna bort mitt dags pass imorgon och de sa jag ja till. Visst det är tråkigt att spendera min lördag kväll på jobb. Men jobbhelgen blir kortare eftersom att den slutar imorgon kl 9 ist för kl 17.

En rolig sak är att jag och Alex skaffade nya telefoner igår. Så här sitter jag på jobb och bloggar med min nya iPhone 6. Än så länge är jag super nöjd med den!

Uppe med tuppen.

Att gå upp klockan 7 på sin lediga dag låter kanske väldigt konstigt i de flestas öron. Men en sak ni kanske inte visste om mig är att jag är en väldigt morgon pigg människ. Visst jag vaknar inte av mig själv, men jag har inga problem att komma upp.
Och just idag kommer Alex hem och då vill jag hinna med så mycket som möjligt innan han kommer hem.

Ha en underbar fredag!

Hästar.

Ja detta underbara djur som ger en så mycket glädje. Torsdagar är min favorit dag i veckan för då har jag några timmar i stallet då alla problem och allt annat försvinner. Du tänker inte på något annat än just hästarna, rena rama terapin för mig.

Idag hade jag en ny häst som heter Jasper. Visste inte ens att denna hästen fanns så det var spännande. Han är bara 5 år gammal så han kan inte så mycket, men han försökte och jag tyckte han var jätte duktigt för att vara så ung och ny.
Det är alltid roligt att testa nya hästar och det då jag känner att jag utvecklas mest som ryttare. Längtar redan tills nästa torsdag.

Underbar dag, nu sova!

Beautiful Paris

ja när jag ändå är i full gång med resebilder så får ni Paris bilderna också. men tyvärr fotade jag inte alls mycket där. så det blir en stor bildbomb från Paris.

De sista och finaste Grekland bilderna

vårt hotell
Blue caves
Smugglers wreck
ja det är faktiskit havet alex badar i fast att det ser ut som en pool
vi var ju på ett piratskepp, klart att där är pirater då

Måndag 22a september

det är snart en månad sedan vi åkte till grekland och jag har inte fått upp alla bilder än.. så det är bara att fortsätta.

Underbar kväll.

Ja igår var en helt underbar kväll! Vi var ett gäng tjejer som firade våran finaste Semla som har fyllt år.
Semla bjöd på god mat, efterrätt, drinkar och massa annat.
Vid halv 1 beställde vi taxi som tog oss till etage. Där dansade vi tills fötterna höll på att gå av. Avslutade kvällen på Burger king, sedan blev det taxi hem, la sig med ett leende på läpparna av att man har så fina vänner❤️
Tack för allt Emelie!

Bildbomben fortsätter

Måndag i Malmö

nu var alla inbokade resor över.. it sucks! men tänkte ta tag i årets skidresa nu i dagarna. är du sugen på att åka skidor i vinter är det bara att hänga med :).

idag har det inte hänt mycket.. var på ett medarbetssamtal kl 11, körde sedan och åt pizzabufe, sedan var vi och handlade, ekade tomt i både kyl och frys. när vi kom hem slängde vi oss i soffan. vi hade ett IW pass inbokat, men varken jag eller alex var alls sugna på det. så vi körde till hemmakväll och köpte chips och godis istället och har det bara mys hemma.

här kommer dag 3 från Grekland:
min LITE förstora hjälm
"banana beach"
Grekisk mat i mitt hjärta
Alex aka Katt-mannen (matar varenda katt han ser)
blev en tradition att ta en mojito när vi kom tillbaka till hotellet på kvällen/natten. de var så JÄKLA goda

Last day in Paris.

Då var sista dagen kommen och det är med blandade känslor.. Detta är min favorit stad i hela världen och jag vill inte hem! Men det var längesedan jag träffade mina vänner, saknar de som sören!
Vi har hela dagen på oss idag så det är skönt, flyger hem kl 21.

Konserten var det bästa jag någonsin har sett! De höll på i 2 och en halv timme men det kändes som en kvart. Det var så värt att stå och köa i 11 timmar! Sammanlagt med kö och konsert så stog vi upp i 14 timmar, så man var ganska trött efteråt. Men som sagt sååå värt det och jag hade gjort om det alla dagar i veckan!

Dag 2 GREKLAND

dagarna började med frukost på våran lilla balkong/terass
hyrde moppe och körde runt till olika stränder, första dagen blev "Porto Camina" vår destination. en underbar strand
vår lilla moppe som tog oss runt på ön
Porto Camina
kristallklart vatten
drinkar på stranden
eftermaten öl
livet på moppe

måndag.

skrev ett inlägg igår på zakynthos flygplats när vi skulle hem, men ser nu att det inte har kommit upp..

vi har haft en helt amazing vecka på paradis ön Zakynthos. jag kan rekomendera alla att åka dit. vi har haft strålande sol, ätit gott, sett de finaste stränderna man bara kan tänka sig, druckigt gott och njutit av varandras sällskap. ville aldrig hem, men visst finns det en charm med att vara hemma också, svenskt kaffe t ex!

men tänkte köra bildbomber + text för att berätta om vår resa.

nykära och lyckliga för att få komma iväg på en veckas semester tillsammans
fin vy från luften
poolområdet på hotellet.
en iskall öl satt fint efter flera timmars resande.
..och mat såklart!
lite mai tai vid poolen. kan säga att det inte var många timmar per dygn som vi var nyktra ;)