Kalmar

försökte att blogga igår på tåget, men det gick inte eftersom att jag befann mig i smålands djupaste skogar..
 
sista timmen på tåget var hemsk, jag hade köpt med mig nötter som snacks för att ha något att tugga på. men jag tror att det blev lite för mycket för jag fick så sjuukt ont i magen som spred sig ända upp till bröstet. åh det var så hemskt, ville börja gråta men lyckades hålla tårarna borta (jag har en väldigt känslig mage).
 
alex hämtade mig på centralen och när vi kom fram till lägenhetn la jag mig på soffan med en kopp te och efter ca en timme släppte det skönt nog!
 
sedan var det dags för att fixa sig. alex klass kompis (rosen) fyllde år och vi skulle självklart fira honom. så vi satte oss på en resturang inne i stan. drack och åt gott. jag åt den godaste pasta rätten EVER. det var med gorgonzola ost och oxfile. alltså, seriöst, den var så god så jag dregglar nu när jag tänker på den. så om ni är i kalmar någon gång och äter på resturang Ernesto så TA DEN, ni kommer inte att bli besvikna!
 
när resturangen stängde (klockan var kanske vid 12-1 tiden?) så gick vi bort till krögers, det är en pub inne i stan, drack lite öl och vid 2 tiden tog vi taxi hem.
 
hade en underbar kväll igår (förutom att min mage var lite jobbig). 
 
tog tyvärr inte en ända bild igår... men ska bli bättre på att fota!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0