22/9-19❤️

Guess what?! HAN är här!! Dagen jag aldrig trodde skulle komma kom äntligen. 
Dagen började helt som vanligt. Det var fint väder så vi bestämde oss för att gå en ganska lång promenad och efter promenaden stannade vi till på en lekplats så Z gick leka av sig lite. 
Sedan var det lunch och vila. 

Jessica hörde av sig och frågade om vi ville titta på fotboll och äta hemma hos henne och det ville vi. 
När vi satt och åt hade jag ganska mkt sammandragningar. Reagerade på att de kom ganska tätt, men de gjorde inte ondare än vanligt. 
Efter maten satte vi oss i soffan och kollade fotboll. Då började sammandragningarna kännas mer och mer och jag var tvungen att andas igenom dem. Men de var jätte oregelbundna och jag tog mig igenom de utan några problem. 
Efter matchen åkte vi hem och det började göra mer och mer ont. Ringde mamma som skulle vara barnvakt och förberedde henne. 
Bara någon h senare ringde jag igen och sa att det var dags för henne att komma. 
Tog en hel del värkar hemma och de blev regelbundna snabbt och rätt var det var så eskalerade styrkan på dem och jag kände att jag måste in NU. 

Anastasia körde oss in. Blev undersökt och jag var öppen 6 cm. Jag sa direkt att jag ville ha epidural, men BM sa att hon inte trodde det var lönt för att det skulle nog gå ganska snabbt. Men jag sa direkt JO jag vill ha det. Hon undersökte mig någon min senare och sa att jag var öppen 7 cm att jag inte kommer hinna få epiduralen. 
OMG denna smärta. Det är det sjukaste jag någonsin har varit med om. Jag kan inte förklara med ord hur ont det gjorde. Jag fick lustgas men den tar ju inte bort smärtan, gör bara att man blir lite "full" och den hjälpte väl ibörjan. Men wooow, kan inte förstå denna smärta jag nästan precis har gått igenom. Ett tag gjorde det så ont att jag inte fick ut några känslor, men jag vet att jag tänkte nu lämnar jag min kropp och dör. 
Men äntligen fick jag upp honom på mitt bröst och han var/är helt perfekt. 
4030 gr och 53 cm lång. 

Han ligger just nu och sover på Alex bröst. Jag borde också sova, men har legat och försökt att somna nu i nästan 2 h men det går inte. Är helt pigg och hungrig. Är väl all aldrenalin. Jag ligger och tittar på mini och Alex och känner att mitt hjärta är fullt. Jag är hel❤️ 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0