fortis et liber

(fortis et liber=stark och fri)

har hittat en hemsida med hundratals uttryck på latin. tycker att latin är så himla häftigt, latin och grekiskan är grunden till nästan alla språk som finns.

det var en gång vi spelade TP (mamma simon jessica alex och pappa) så var det något mediciskt ord, ingen visste var det var. och mamma har ändå jobbat inom sjukvården i 30 år och inte ens hos visst. sen från klar himmel kommer alex och säger svaret. såklart var det bara att översätta ordet från grekiskan till svenskan, så fick man svaret..

detta var inte alls det jag skulle skriva. så nu till saken. skulle laga mat. tänkte göra kyckling med currysås och ris. letar efter recept till currysåsen, hittar några. men satan vad svårt det verkar vara att göra en helt vanlig currysås? jag trodde det var, "blanda cream frashie och curry, volia!" så jag tog den lätta vägen.
gick ner till min falafelgubbe och handlade en falafel. så fick man mat i magen idag också.

har ett litet problem. jag kan fan inte äta falafel?! spiller och har mig, finns det någon handbok hur man äter falafel/kebab/tacos? ge mig isf.



later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0