lördag

natt klubben vi var och festade på fast från floden
den blå mosken

Jobb helg.

Ja då sitter jag här på jobb igen på en helg. Jag har inte jobbat helg på 5 veckor, så det känns lite sådär. Men det är bara att bita ihop och tänka på pengarna :).

Lycklig

finns ingen lyckligare tjej än mig just nu. mina två älsklingar, min famlij är äntligen hemma! åh känslan av att få pussa och hålla om alex är obeskrivlig!

Stövlar

igår drog ridningen igång för mig igen (började egentligen förra veckan, men var ju i istanbul då). ingen var lyckligare än mig att den äntligen var igång. har saknat ridningen hela sommaren.

när mamma hämtade mig igår körde vi inom Hööks. jag har haft ett par sjukt gamla ridskor och chaps länge nu. innan jag har haft de har min syster haft de. så jag kan inte ens gissa på hur gammalt allt är. så jag köpte mig ett par ordentliga ridstövlar. hade de på lektionen igår och jag är riktigt nöjd :)

Fredag

blå mokeen
haga sofia
påväg in i den blå mosken
inne i haga sofia

Sluta röka

nu när semstern är slut på riktigt måste jag även sluta vardags rökningen. har ju rökt som en skortsten hela sommaren..
det ända jag har rökt denna veckan är 1 cigg i måndags. blev så fruktansvärt röksugen efter frukosten. men 1 cigg på 4 dagar tycker jag är mer än godkänt (och jag har t.o.m cigg hemma som ligger på balkongen).

men, en av de största biefekterna jag alltid får när jag drar ner/slutar röka är att jag blir så frukantansvärt sötsugen. det ändå jag vill ha är godis heeeela tiden, helt sjukt. som idag har jag ätit en glass och TRE snickers. insane, jag vet. men jag tänker att det är kroppens sätt av vänja sig av med ciggen och att det bara kommer att vara i en period. och helt ärligt, lite socker här och där är ju tusen gånger bättre än ciggaretter.

(jag kommer dock fortsätta av röka när jag dricker alchol)

Grattis

Idag fyller en av mina äldsta och närmsta vänner år. ett stort grattis till dig semla. hoppas att din dag har varit allt du har önskat dig. älskar dig.

Adidas

fick gå från jobb redan kl 12 idag. så efter jobb gick jag en liten runda i stan, gick bl a in stadium. där sprang jag på dessa snygga träningsbyxorna från adidas. det var kärlek vid första ögonkastet och det skadade ju verkligen inte att de var nersatta från 500 till 300 kr :)

Onsdag

åt lunch på en roof top resturang
istanbuls största uteställe levererade!

Tisdag

Grand Bazaar
Hamam
ny skubbade tjejer

Finaste jag vet.

Ord kan inte förklara hur mycket jag saknar dig min Alex. Det jag vill mest i hela världen nu är att få ligga i din famn. Kan det inte bli fredag nu?!

Back to work

jaha då var det dags att jobba nu då. och nu är det slut på semester på riktigt denna gången. på 5 veckor har jag jobbat en dag.. så kan ju verkligen inte klaga på semestern i år :).

Hemma

kom hem igår kväll från istanbul. vilken stad! om ni vill åka till en stor stad och inte vet vart ni vill åka så kan jag varmt rekomendera istanbul. jag hade inga förväntningar av staden, jag har aldrig varit i ett muslimskt land och jag har heller aldrig varit i turkiet. jag blev så possitivt överraskad av allt, människor, mat, priser, shopping och staden var så vacker!

det är en sjukt stor stad med 16 miljoner invånare, så vi har kanske sett 1/10 av staden. men de stora sevärdigheterna har vi sett och vi hann med nästan allt vi ville göra, shopping, blå mosken, haga sofia, basilikan, utgång, båttur, hamam, grand bazar m.m.

nej nog babblat, nu kommer bildbomer i några dagar :)

Semester!

så då har man jobbat i 24 h och har nu en mini semester, ledig till på måndag :). imorgon åker vi som sagt till istanbul och jag har ganska mycket att fixa idag. just nu håller jag på att färga ögonbrynen. sedan måste jag växla pengar, handla lite, packa mm.

love.

Lady red.

Fixade naglarna igår och de blev röda. Röda naglar är min favorit färg, men försöker ändå variera lite så att det inte blir för en formligt.

Slut för i år

jaha då var semestern slut för i år. är ledig idag, men det är på schemat jag är ledig, alltså ingen semester dag.
men jag har en ganska chill arbets vecka framför mig. jag jobbar imorgon, börjar kl 8.30 och slutar kl 8.30 på onsdag.. ja, det är min arbets vecka. har tagit semester på torsdag för då åker vi till turkiet.

hade bokat in ett friskis pass idag, men avbokade det igår innan jag gick och la mig. tar en promenad med mamma i bokskogen ist :). man får passa på och åka ut där och gå en runda innan skogen är full av snö.

Promenad

förutom lite rundor med hulken har jag inte rört på mig speciellt mycket de senaste två veckorna. eller speciellt och speciellt, räknas det att gå ner till stranden i grekland? jag har även varit förkyld den senaste tiden så har inte kunnat träna heller.
men imorse när jag jag vaknade så snörade jag på mig skorna och gick en timmes runda med hulken. åh så skönt att röra på sig. jag mår psykiskt dåligt av att inte få trötta ut min kropp. jag har tränat olika sporter i hela mitt liv, började på simning när jag var 4 år och sedan dess har det alltid varit någon aktivitet.

ut och rör på er, det är bra för både det psykiska och det fysiska!

puuh

hemma efter simon/mormor kalas. det har varit många kalas denna veckan. i tisdags fyllde simon år, i onsdags mormor och i torsdags fyllde alex mormor år. men nu är det inte kalas på ett tag. mina kusiners mamma fyller år på söndag, men då är jag i istanbul så det missar jag.

träffade min kusins barn för första gången idag, Isabella heter hon och är så fruktansvärt söt. ville bara äta upp henne!

jag vet att det är lördag kväll och jag har semster, men nu ska jag bara ligga i soffan och chilla resten av kvällen. är så himla mätt efter mat, tårta och massa godis.

Lördag

kan inte fatta att det är en vecka sedan vi kom hem. vill dit igen, eller det måste inte vara till Ios, men att resa med my love of my life är det bästa som finns. det finns inga måsten, vi gör exakt vad vi vill och det som är så bra att i 9 fall av 10 så vill vi samma saker.

jag ska snart resa igen. har jag berättat det? på torsdag åker jag till turkiet, Istanbul med min syster, kate, elisabeth och emiy. en tjej resa som kommer att bli så jäävla rolig. längtar som fan men ush vad jag fruktar flygresorna. kan de inte komma på ett annat sätt som går lika snabbt där man inte behöver vara flera km upp i luften?

Kräftskiva.

Var på kräftskivan nere på Malmö festivalen ikväll. Första gången jag var där under hela kvällen, var super trevligt. Men jag saknade min Alex som åkte ut och jobbade idag.. Vart tog dessa två veckorna vägen?!

sista bilderna

Hellas

vårt hotell

Torsdag

Ios "gågata"

Paradis

Miss u

idag saknar jag grekland. när vi satt på planet hem tänkte jag att det var lagom med en vecka, att det skulle bli skönt att komma hem till min egen säng. men nu ångar jag den tanken. jag vill sitta på mysiga resturanger med mannen i mitt liv och inte ha massa måsten. men en av de sakerna jag saknar mest är värmen.
ikväll när vi var på lilla torg för att fira simon var jag ute och tog en cigg, då såg jag en tjej med höst jacka, mössa och halsduk. var nästan så att man började gråta. förutom en skidvecka och jule tiderna så är jag en fullblodad sommar människa..
okej, ska inte deppa ihop nu, det ÄR fortfarande sommar och jag har hört rykte om att det ska bli finare väder igen.

men grekland jag saknar dig!

Fira Simon

Tisdag

Idag är det ingen vanlig dag!

För idag är det min baby brothers B-day!! Kan inte fatta att min lille plutt till lillebror är nu 18 år och myndig?! Han kan nu köpa cigg till mig, hehe.

Älskar dig Simon!

Godmorgon

Grekland

Mojito vid poolen första kvällen
mums!
myser
man kunde rida åsna upp till stan men det gjorde vi aldrig. stackars djur som står där från tidig morgon till sen kväll i sådan värme :(
sjörövarskepp som var en bar på kvällen
kollar in alla snygga jetsettare
maaaat <3

Grekland i bilder

okej, nu kommer det att vara bildbomb här i bloggen några dagar. jag fotar alltid sjukt mycket när vi är iväg.

vi var alltså på en liten ö som heter Ios, fast vi flög till santorini, sedan var det en och en halv timmes båttur till Ios. vi var väl framme på Ios vid 16 tiden, då bara slänge vi in våra väskor och hoppade i den fina poolen vi hade på hotellet.
Ios är heelt klart det finaste stället jag någonsin har varit på. vart man än kollar så var det som att kolla på ett vykort. maten var UNDERBAR även bra pris på maten. öl och vin kostade typ 2 euro, en drink kostade ca 5 euro. så där är verkligen billigt om man gemnför med sverige.

vi hyrde moppe i några dagar för att utforska ön och olika stränder, på kvällarna promenderade vi upp till Ios "stad" (mer by) eller gick vi ner till hamnen. både stan och hamnen hade jätte mysiga resturanger och cafen.
uppe i stan var där fest 7 dagar i veckan om man ville. men varken jag och alex var speciellt fest sugna. vi satte oss hellre på ett mysigt ställe och drack drinkar och snackade skit in på små timmarna.

så jag rekomenderar verkligen Ios till ALLA. vill man ha fest så finns där GOTT som fest, vill man mer ta det lugnt och njuta så finns där det och varken jag eller alex stördes av fest ungdomarna.

Ios får faktiskt 5/5 av mig. finns inget jag hade velat ändra på. jooo kanske lite mjukare sängar på hotellet tack!

frukost på kastrup, stående
go fika i väntan på planet
my man!
söta hus
fetaost piroger på färgan påväg till Ios
blåaste och klaraste vattnet jag någonsin har skådat
söt grek gubbar som slängde i sitt spå och fick fisk på första kastet!
svalkande dricka
fin kyrka precis innan Ios hamn

Kräftskiva

vi har haft det helt underbart i Grekland, men skriver om det senare.

när vi landade igår så var det bara rätt hem och lämna resväskorna, sedan åkte vi diret hem till Kicki för kräftskiva. var en helt underbar kväll (förutom regn och åska den första halvtimmen). vid två tiden var jag så trött så att jag kunde somna ståendes (först en vecka i grekland, där sov vi inte så mycket) sedan en dag dag på resande fot, vi gick upp 6 på morgonen igår.. tack alla som hade ordnat så fint på kräftskivan!

Köpenhamn.

Blev en hel dag i Köpenhamn idag med mamma och Simon.
Började vår resa med Den blå planeten, såg massa häftiga fiskar, hajar, sköldpaddor etc etc.
Åkte sedan in till ströget för middag och lite shopping. Jag fick med mig ett par skor från aldo som var nersatta från 700 till 160 kr, en bikini även den var nersatt, från 360 till 100 kr och ett par öronhänge.
Super mysig dag fast nu är jag så sjukt trött. Sitter i soffan med en Ben&Jerry och kollar fotboll. Ska gå och lägga mig efter matchen!