Hemma

kom hem igår kväll från istanbul. vilken stad! om ni vill åka till en stor stad och inte vet vart ni vill åka så kan jag varmt rekomendera istanbul. jag hade inga förväntningar av staden, jag har aldrig varit i ett muslimskt land och jag har heller aldrig varit i turkiet. jag blev så possitivt överraskad av allt, människor, mat, priser, shopping och staden var så vacker!
 
det är en sjukt stor stad med 16 miljoner invånare, så vi har kanske sett 1/10 av staden. men de stora sevärdigheterna har vi sett och vi hann med nästan allt vi ville göra, shopping, blå mosken, haga sofia, basilikan, utgång, båttur, hamam, grand bazar m.m.
 
nej nog babblat, nu kommer bildbomer i några dagar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0