Grekland i bilder

okej, nu kommer det att vara bildbomb här i bloggen några dagar. jag fotar alltid sjukt mycket när vi är iväg.
 
vi var alltså på en liten ö som heter Ios, fast vi flög till santorini, sedan var det en och en halv timmes båttur till Ios. vi var väl framme på Ios vid 16 tiden, då bara slänge vi in våra väskor och hoppade i den fina poolen vi hade på hotellet.
Ios är heelt klart det finaste stället jag någonsin har varit på. vart man än kollar så var det som att kolla på ett vykort. maten var UNDERBAR även bra pris på maten. öl och vin kostade typ 2 euro, en drink kostade ca 5 euro. så där är verkligen billigt om man gemnför med sverige.
 
vi hyrde moppe i några dagar för att utforska ön och olika stränder, på kvällarna promenderade vi upp till Ios "stad" (mer by) eller gick vi ner till hamnen. både stan och hamnen hade jätte mysiga resturanger och cafen.
uppe i stan var där fest 7 dagar i veckan om man ville. men varken jag och alex var speciellt fest sugna. vi satte oss hellre på ett mysigt ställe och drack drinkar och snackade skit in på små timmarna.
 
så jag rekomenderar verkligen Ios till ALLA. vill man ha fest så finns där GOTT som fest, vill man mer ta det lugnt och njuta så finns där det och varken jag eller alex stördes av fest ungdomarna.
 
Ios får faktiskt 5/5 av mig. finns inget jag hade velat ändra på. jooo kanske lite mjukare sängar på hotellet tack!
 
frukost på kastrup, stående
go fika i väntan på planet
my man!
söta hus
fetaost piroger på färgan påväg till Ios
blåaste och klaraste vattnet jag någonsin har skådat
söt grek gubbar som slängde i sitt spå och fick fisk på första kastet!
svalkande dricka
fin kyrka precis innan Ios hamn
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0