medvind? motvind?

satan i gatan vad det blåser idag. minst lika mycket som det gjorde igår kväll.

cyklade som sagt till maxi innan idag och påvägen dit så blåste det så himla mycket så jag tänkte att jag kommer aldrig att kunna ta mig upp till jobb. jo om jag sticker hemmifrån en timme innan jag ska vara där. men det var jag inte så sugen på. så jag tänkte att jag skulle ta bussen upp till stan.

men sedan när jag kom hem så somnade jag ju och jag hade en hel del saker att fixa hemma så jag glömde bort att jag skulle ta bussen till stan. när jag satte mig på cyklen kom jag på, "just de, fan blåsten." men hade inte så mycket till val så jag började cykla.

när jag ser en flagga så upptäcker jag att jag kommer att ha världens motvind till stan, så jag förbereder mig för det västa.

men efter ett tag inser jag att det inte alls var så jobbigt. att det t.o.m känns som om jag har medvind emellanåt.

har någon svar på detta? hur kan det på flaggor/träd visa att jag kommer att ha raka motvinden. men sedan när jag cyklar så känns det som medvind?

later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0