never give up on you

varning för ett väldigt osammanhängande inlägg!

drömmar. alla människor har drömmar, men de flesta har nog olika drömmar. några drömmer om att klara ett körkort andra drömmer om någon häftig bil, vissa drömmer om att killen man tycker om så mycket ska se en.

jag tror det är viktigt att ha drömmar. eller jag tror inte ens det, jag vet om att det är viktigt att ha drömmar. en strävan mot/om något. tänk om man bara hade varit nöjd. nöjd med jobbet man har, nöjd med sin kropp, sitt hår, sin pojkvän, sin lägenhet, sina kläder. ja allt. vad ska man då sträva efter? vad är det då man ska vakan upp till. var tar viljan och drivkraften vägen? man måste ha mål, man måste ha något att kämpa för. nöjd dig inte med okej. det ska aldrig bara vara okej. det ska vara så bra som det bara kan bli.

jag har olika drömmar i mitt liv. men det finns en dröm som står lite högre upp än någon annan. det störiga med detta målet är att jag vet att jag kan klara av det, men jag vet bara inte hur. det är så nära med ändå så långt ifrån. ibland är det precis som om det är så nära mig. med sedan är det precis som om det bara slinker ur mina händer.

just nu känns min ena dröm så långt borta. men jag vet att det bara är en svacka. då gäller det inte att ge upp. för det kommer vara som en berg och dahl bana. vissa dagen går allt super, det känns som du är "king of the world" andra dagar vill du bara dra täcket över huvudet.

imorgon ska jag ta tag i allt igen. imorgon är jag en ny människa med ny motivation. imorgon kommer inget att stå i min väg mellan mig och min dröm.

och detta gäller alla er kära där ute också. ge inte upp om era drömmar. kämpa för de! du lever bara en gång. och du ska aldrig ångra något som du inte gjorde!

don´t give up on youre dreams, because youre dreams is not going to give up on you.




later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0