last time

min man har åkt till jobb för sista gången. när han kommer hem så börjar ett helt nytt liv. ett liv vi aldrig har levt. han har jobbat på båtar sen innan vi blev tillsammans. i hela vårat förhållande så har han varit borta två veckor, hemma två.

han börjar plugga den 22 augusti, i kalmar. tanken från början var att jag skulle flytta med upp. men efter mycket om och men så har vi beslutat oss för att jag ska stanna i malmö. det blir bäst så för ekonomin. om det inte hade varit för ekonomin så hade jag flyttat med upp.

men jag har inget jobb i kalmar. så va fan ska jag göra om dagarna och hur ska vi ha råd med att leva med bara ett studiebidrag och ett studielån?

men jag kommer att åka upp till kalmar så mycket som möjligt och min man kommer att komma ner till malmö så mycket som möjligt. detta kommer att gå bra. det är ju inte så att vi inte är vana att leva ifrån varandra ett tag. och jag tror (vet) att vi kommer att träffas mer nu än vad vi har gjort de senaste tre åren.

sedan kommer det såklart att bli lättare när jag har tagit mitt körkort, då kan jag ju köra upp hur jag vill. mitt mål är ju också att få ett jobb i kalmar. har sökt två-tre stycken. men innan jag får jobb där så stannar jag i älskade malmö med mina underbara vänner och familj.

semestern för detta året är nu också över. jag börjar jobba om en timme. nu börjar vardags livet åter igen. känns inte så jävla förjävligt. vardagar har sin charm även den.

så nu har ni fått reda på hur det ligger till lite om framtiden och så.

på en av de båtar alex har jobbat på under åren



later

Kommentarer
Postat av: Sally

Gött! :)

2011-07-22 @ 22:13:32
URL: http://sallypard.blogg.se/
Postat av: jessica

Glad för att du stannar trots allt gumman=) hoppas du kommer kunna träffa Alex en massa ändå=)

2011-07-23 @ 00:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0