ny vecka, ny dag, nya tag!

klockan är över tolv dvs att det är måndag. och jag har tänkt att jag ska förändra mitt liv lite. inte så mycket, men bara lite. hela hösten har jag levt så jävla ohäslosamt. tycker synd om min kropp (som ska vara min tempel) så som jag har misshanldat den.

behöver inte skriva i minsta detalj exakt hur jag har misshandlat den. men något exempel är att jag har rökt som en som en skortsten, ätit en/två riktigta måltider i veckan. har alltså levt på mackor (och annat skit) sen jag flyttade hem till pappa. det har berott på att min pappa inte äter någon middag på vardagarna och jag är inget big fan av att laga mat, spec inte när det bara är till mig. så de ända gångerna jag har ätit middag är på helgerna..

sedan en viktigt punkt för att kroppen ska må bra är ju det här med träning.. knappt så att jag vill ta upp det, men sedan flytten har jag tränar fotboll ca 5 ggr och varit ute och promenerat ca lika många gånger och varit ute och joggat en. detta är då alltså under tre månaders tid!

nej nu måste det ske en förändring. det är ganska enkelt det jag ska göra 1) röka mindre 2) börja laga middag och ta med mig resterna till jobb 3) börja träna (dvs promenera och jogga).

med risk för att detta inlägg blir för långt vill jag ändå bara skriva att jag och alex sitter just nu med varsin dator i knäet, jag bloggar och han skriver arbete. hulken ligger och sover emellan oss, vi har tänt ljus i hela rummet och det är burrigt ute. fan hösten har sin charm, för jag hade inte velat vara på något annat ställe i världen än var jag är just nu <3.

later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0