ingen lust

har ingen lust att gå till jobb idag. jag vill bara ligga i min säng med min man och inte göra ett skit. har börjat fundera en hel del på vad jag vill göra i livet. vad jag vill göra av mina dagar. om jag verkligen vill bo kvar i malmö, eller om jag vill till kalmar. mitt hjärta är ju i kalmar. ska man inte följa sitt hjärta? men å andra sidan har jag familj och vänner här i malmö.

jag vill börja plugga också. jag vill inte fastna i jobbet som personlig assistent. visst, det är ett väldigt chill jobb. jag svettas inte blod och tårar för att tjäna mina pengar varje månad. men jag vill ha utmaningar. men, jag vill ju också ha pengar till att leva. och har jag och alex verkligen råd med att jag pluggar nu också? å så många frågor men så lite svar.

man ska inte längta bort livet. men jag ljuger om jag inte säga att jag hoppas att dessa tre åren som alex utbildning är flyger iväg. jag vill ha tillbaka vår vardag. innan hade jag honom iaf i två veckor för mig själv. vad har jag honom nu? en helg om ens det. men då ska han ju hinna träffa sin familj, sina vänner.. det roliga är att jag klagade så himla mycket när han jobbade och bara var hemma i två veckor. gräset är verkligen inte grönare på andra sidan.



later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0