skuldkänslor

okej det var bara 12 minuter sedan jag publicerade det förra inlägget då jag spygge galla över min ekonomiska situation och jag har redan skuldkänslor. det finns så otroligt många människor som kämpar varenda dag att få tillräckligt med pengar till att ge sin familj mat på bordet. och jag bölar över att jag inte kommer ha råd med att shoppa lite oftare.. fan vad jag känner mig som en dålig människa nu.

men det var bara att denna dagen har varit så kass och detta bara kom som en lavett i fejan. men jag var så inställd på att jag och alex skulle kunna få unna oss mer vardagslyx nu när jag trodde att jag skulle ha några tusenlappar mer i månaden och jag var inte alls berädd på detta.

nu gäller det ännu mer att prioritera vad man tycker är viktigt. och jag kan lova er att jag och alex ska komma iväg på en semester tillsammans, bara vi två. det var längesedan det bara var vi två emot världen. så det är prio ett. och jag kanske överdrev (inte kankse, jag överdrev) det lät precis som om jag kommer leva på vatten av bröd de närmsta åren och så är det inte. men som jag har skrivit några gånger nu, det var att jag var inställd på att vi skulle ha det bättre ekonomisk nu och att det försvann. och om pappa hade sagt detta någon annan dag än idag hade jag säkert inte ens lagt energi på det.

later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0