Thai

har legat slagen i sängen och kollat på några DH avsnitt. så skönt, men ändå lite ångest med tanke på vilket väder det är ute. halleluja!

gjorde en kyckling thai gryta precis som jag ska ha med till jobb som lunch/middag. den är super lätt att göra och det går snabbbt att göra den! så ENJOY

INGRIDIENSER:
*Kyckling, så mycket/lite du vill ha
*Frysta grönsaker. Jag brukar köra på Findus Classic. helt klart den godaste blandningen
*1 Hönsbuljon
*1 burk kokosmjöl
*ca 2 dl matlagningsgrädde
*Curry paste, smaka dig fram hur mycket du tycker är lagom
*Mango cuthney, samma som ovan, testa dig fram. (den är ganska söt i smaken så ni vet det)

Gör så här:
* Skär kyckligen i bitar, ca 4*4 cm. Koka kycklingen i vatten tillsammans med hönsbuljongen
* Smörj en stekpanna och börja steka grönsaksblandningen
* Blanda samman kokosmjölken, matlagningsgrädden, curry paste och mango cuthneyn i en kastrull. den behöver ej koka, bara bli varm.
* När kycklingen har kokat färdig (fryst kyckling ca 20 min) så lägg i kycklingen i stekpannan tillsammans med grönskarna.
* Tillslut häll på kokosmjölk blandningen.
FÄRDIG.

Denna maträtt tycker jag är godast tillsammans med ris.



later

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0