Nu börjar det nya året!

imorgon börjar det nya året för mig. jag har två nyårslöften. det första är att jag ska sluta vardags röka, får alltså fest röka. men det är också det ända! (jo, är jag iväg på semester får jag också röka)

mitt andra nyårslöfte är att jag ska bli mer ekonomisk. jag är en shoppoholic, jag kan inte hålla i pengar. det är inte bara det att jag slänger pengar på kläder, utan jag slänger pengar på sjukt onödiga saker också. bara för det kommer jag inte på något exempel nu, men det kan vara allt ifrån ett nagellack som jag inte behöver, till 5 chai latte när man är i stan..

att jag börjar med mitt nya år imorgon är för att jag åkte på semester den 2 januari, så där skulle jag få röka och när jag är på semester vill jag inte tänka att jag inte får köpa det jag vill. då ska man kladda, passa på. och att jag inte började idag var är att cornelia hade läst att när man ska börja "ett nytt liv" ska man aldrig börja på en måndag. det är bevisat att man har större chans att misslyckas om man börjar på en måndag. så därför tar jag en tisdag.

later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0