Att vara ledig en måndag

Ibland är jag sjukt avensjuk på människor som alltid är ledig på helgerna, för att det känns som att allt händer den helgen man jobbar, då önskar man att man alltid vore ledig på helgerna. men sedan när det kommer en måndag som idag och jag är ledig så försvinner de känslorna lika snabbt.
alla människor är olika, alla vill ha det olika och jag är en människa som älskar att jobba oregelbundet. som denna veckan är jag ledig mån, fre, lör och sön och det är helt fab. och med det livet jag lever passar det utmärkt med att jobba som jag gör eftersom att alex jobbar som han gör.. men jag vet att det säkert kommer att bli klyddigare när man blir äldre och kanske skaffar barn. för att allt runt om oss, skolor, dagis osv är anpassade till människor som jobbar mån-fre och är ledig på helgerna. men den tiden den sorgen och när den tiden kommer så kommer vi på ett sätt att lösa det.
 
detta var inte alls vad jag hade tänkt skriva om.. men det blir så ibland när man låter fingrarna vandra fritt över tangentbordet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0