Lyko.se

Idag fick jag hem lite hår produkter jag beställde från lyko.se. jag började min resa mot ljusare hår för.. ja vad kan det vara 1 och ett halvt år sedan? något sådant. jag vill fortfarande blir lite ljusare, tycker mitt hår är lite för guldigt nu, men det får ta sin tid.
det är en lång resa och det sliter något fruktansvärt på mitt stackars hår. sist vi färgade mitt hår (slutet av september) sa min frisör att vi inte kan färga längderna på ett bra tag för då kommer det att trilla av..
jag tycker så synd om mitt hår för tillfället. innan när jag hade det i en fläta var det en regäl en, men nu är det bara en liten rått svans som hänger där. så allt jag kan göra är att förska ta hand om det så bra som jag bara kan.
 
det jag gör är:
tvättar det sällan (ca 2 ggr/veckan)
låter det lufttorka så ofta jag kan
inte använda värmeverktyg. det ända jag gör är att fönar det är när jag verkligen måste och då använder jag värmeskydd
olja, olja. olja!
ha håret i fläta så mycket som möjligt (sliter minst på håret)
använder hårsnoddar som inte sliter på håret.
 
Shampoo från Loreal, balsamspray ONE (fick det rekomenderat av min frisör), och så BLAX hårsnoddar som ej sliter på håret. har sådana snoddar hemma, men det har en förmåga att försvinna. så det var likabra att beställa hem ett paket till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0