Hår

här kommer lite tips för friskt och fint hår. detta är tips från mig, som jag tycker fungerar på mitt hår.
 
* duscha håret så sällan som möjligt (tack för torrshampoo). själv tvättar jag håret ca 2ggr/veckan
* massera hårbottnen när du duschar, gärna med schampoo. det gör det smidigare
* använd ej balsam i hårbottnen. gör så att ditt hår blir fettigt snabbare
* använd en bra inpackning! varannan gång jag duschar har jag inpackning. varje gång jag duschar i några veckor efter att jag har färgat det.
* skölj gärna av ditt hår i kallt vatten innan du kliver ur duschen. gör att de stänger hårsäckarna (varm vatten öppnar de) gör håret starkare när du väl borstar det. plus så säger det att kall vatten ska göra håret glansigare, men det är inget jag själv har märkt
* borsta aldrig ditt hår när det är vått! sliter som bara den!
* gungga inte handduken i håret, utan tryck bara ur vattnet från håret (gnugget sliter också på håret)
* låt det självtorka. jag vet att det är svårt ibland..
* använd värme saker så lite som möjligt (t ex fön, platttång, locktång ect ect..) sliter!
* när du väl använder värmesaker, glöm inte värmeskydd!
* använd bra saker för håret, frisör produkter kostar (mycket mer än vad schampot på ICA) men de gör skillnad på håret.
* använd ej hårsnuddar med metallbit på, sliter!
* hårolja är super för hårtopparna
* innan du går och lägger dig smörj in ditt hår i hårolja, fläta det sedan och sov med flätan. morgonen efter är ditt hår silketslent!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0