Healthy candy

har sett dessa bars lite överallt men inte smakat de. när jag sprang på de på malmborgs igår så var jag tvungen att köpa två stycken och testa. tog de smakerna jag tyckte lät godast, vanilla berry och cashew. igår åt och vanilla berry och den var TASTY!
 
men det som stör mig så OTROLIGT mycket är att allt som är nyttigt är dyrt. dessa bars kostar ca 20 kr styck.. och jag det tycker jag är helt sjukt! ett snickers eller twix eller ett annat onyttigt alternativ kostar mellan 8-10 kr. tänk så hade de nyttiga barsen kostat lika mycket som de onyttiga då tror jag att de flesta hade valt de nyttiga, men eftersom att de är dubbelt så dyra väljer folk ett snickers för att få snabb enegri.. och så har du fått i dig massa onödigt socker som i sin tur gör dig beroende av att få i dig mer socker, och så har du en ond spiral.
 
nej detta borde verkligen ändras.. nyttiga saker borde vara billigare än onyttiga. vi hade nog löst ganska många samhällsproblem med att bara ändra på den saken.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0