Återhämtning

jag är precis hemkommen från ett skivstångs pass, mitt favorit pass för tillfälligt. man känner att man verkligen jobbar igenom hela kroppen ordentligt. 
 
för er som inte vet är ett skivstångs pass ett styrke pass, ingen kondition, ren styrka och uthållighet. man kör ganska många rep i varje övning. så man har inte maxad vikt på stången, men eftersom att man kör så många rep (14-16 st) så är ändå de sista 5 rep en PAIN IN THE ASS. but I love it.
 
det man måste tänka på när man kör styrkepass är att man bryter ner musklerna. så det är viktigt att få i sig något i magen ganska snabbt efter ett pass för att bygga upp musklerna igen (helst inom 30-60 min). gärna något med mycket protein.
 
för mig blev det ett äpple, kvag, kanel och granola blandat i en skål. gott, mycket protein (kvargen) och nyttigt.
 
tyvärr bara en dålig webbcam bild. men bättre än inget
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0