Jogging/spring tips.

jag har för mig att jag har gjort ett liknande inlägg förut, but screw that här kommer ett till.
 
jag har alltid föredragit kondition träning framför styrke träning med den enkla förklaringen att jag tycker det är lättare. men jag vet att många tycker det är sjukt jobbigt/tråkigt att jogga. här kommer lite tips som förhoppningsvis hjälper dig på traven. för att jogga är en sjukt bra träningsform. "running is a pain in the ass, but it´s good for you´re ass"
 
*musik, jag hade inte pallat springa 1 km utan musik. musiken är det som motiverar mig mest av allt. är jag trött seg på löparbandet så hjälper det att jag sätter på Surviver-Destinys Child så känns det som att jag kan springa 1 mil. så se till att göra en bra spellista med musik som peppar och motiverar dig.
 
*del mål/mål, är jogging en hel ny träningsform för dig så sätt upp små del mål, realistiska. t ex jag ska orka springa 2 hela låtar, jag ska orka springa 3 km och håll stenhårt på målen! jag vet att det ibland kan vara så jobbigt att det ända du tänker på är att stanna och skita i det. men stå ut, det handlar bara om att stätta ett ben framför det andra och du ska veta att dina ben orkar, det är din hjärna som ger upp och det är DU som styr din hjärna.
 
*ha en bild i huvudet, jag brukar tänka på något när det är jobbigt. t ex dig själv på stranden, att du vill känna dig bekväm i din bikini kropp, tänk på Victoria secrets modellerna. tänk dig själv på stranden att du springer på den killen/tjej du är intresserad av, då vill du ju se ut som en seximama. eller en snygg klänning du vill känna dig bekväm på den festen. det kan vara vad som helst som motiverar dig att fortsätta. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0