sugarfree

måndag igen. jag säger det VARJE vecka men herregud vad tiden går snabbt. det gäller att njuta varje dag för rätt var det är är man gammal och grå och jag tänker minsann inte ligga på dödbädden och ångra något. "det ända jag ångarar är det jag aldrig gjorde".
 
ni som läser min blogg vet att jag älskar att träna och röra på mig, och jag skriver en hel del av det för att jag vill motivera folk till att röra på sig. men det som ni kanske inte vet är att jag tyvärr är väldigt socker beroende. jag har alltid älskat sötsaker och ersätter gärna middagen med en påse godis. får jag inte i mig socker får jag huvudvärk och blir på dåligt humör. detta är inget jag är stolt över, tvärt om, det är något jag skäms över. jag är 24 år och kan inte säga nej till socker..
 
jag har en sund kropp på utsidan för att jag tränar så pass mycket som jag gör. det syns inte på mig att jag är en riktig sockergris. men insidan då? ja jag vill nog inte veta hur det ser ut där med tanken på mängden socker jag konsumerar nästan varje dag. 
 
jag har nu besämt mig för att jag ska vinna över detta beroende. jag vill inte vara socker beroende och känna att jag måste ha i mig socker för annars mår jag dåligt. och det är inte psykiskt. jag mår sjukt dåligt, illa mående, huvudvärk osv om jag inte får i mig socker.
 
så första utmaningen för mig är att ha en sockerfri vecka med start idag. det kommer bli sjukt jobbigt för mig och det kommer att komma studer jag kommer vara sjukt nära att ge upp. men jag vill klara detta!
 
heja mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0