Gott och lätt.

jag är en person som tyvärr inte tycker om att laga mat, jag går hellre ner till runda grillen och köper en kyckling kebab, eller så äter jag mackor till middag. men ibland händer det faktiskt att jag lagar ngt och idag var en sådan dag. 
detta är en variant av en korvstroganoff, fast godare och jag har faktiskt komponerat den själv. inte för att skryta, men den är himelsk!
 
du behöver:
1 falukorv (köp gärna med hög kötthalt =nyttigare och godare)
en halv gul lök
2,5 dl matlagningsgrädde
2 dl creamfreish paprika/chili
salt
peppar
1 toppad tesked dijonsenap
2 tsk tomatpuré.
bulgur
 
koka bulguren, du gör precis som med ris, dubbelt så mycket vatten som bulhur. jag hade 3 dl bulgur, 6 dl vatten.
hacka falukorven och stek upp tillsammans med falukorven till både lök och korv har fått lite färg. sedan bara blandar du ner alla ingridienser, låt koka upp en stund.
 
ENJOY!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0