Visste ni?

okej detta är kanske något som ni flesta av er redan vet, men jag visste det inte och när jag berättade för josse så visste inte hon heller det, så jag tänkte att jag delar med mig av denna kunskapen här :).
 
detta berättade emelie för mig i lördags, vi satt och pratade om hår och hårvård. så sa jag att när jag tvättar håret så använder jag inte balsam för att jag använder inpackning varje gång. då grymtade lite emelie i ansiktet och sa, "ja men bara för att du använder inpackning så måste du använda balsam, det är inte varken eller."
 
det är så här (emelie förklarade) att schampoo är plus laddat, det öppnar hårstrået för att rengöra. inpackningen är även det plusladdat för att vårda håret. och balsam är minusladdat, de stänger hårstråna så att det är klart för att stinga ut ur duschen. går du ut ur duschen med plusladdat hår är hårstråna öppna och släpper in smuts och saker som skadar håret som du precis har rensat ut.
 
och det många också gör fel är att de änvänder balsam och sedan avslutar med inpackning. då stänger du alltså håret och sedan öpnnar det igen med inpackning.
 
så att sumera, 1) shampoo, 2) inpackning 3) balsam. avsluta alltså alltid dushen med balsam.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0