Varför har ingen berättat detta för mig?

Alla hudterapeuten säger till mig att jag har extrem torr hud, det är därför jag blir fet i ansiktet under dagen. Låter sjukt konstigt jag vet, men det är för att jag är så torr min hy producerar mer talg för att återfukta min torra hud. 

Jag tycker det är extra jobbigt när jag är sminkad och vill hålla mitt smink fräscht länge. När man blir glansig lägger man ofta på puder för att matta ner, men mycket smink kan göra att det lätt ser kakigt ut.. Dålig ekvation. 
Det var för ett tag sedan jag köpte Mac's fix plus, för att blanda glitter ögonskuggor med, men när jag läste mer om den är ju den tillför att fixera ditt smink. Så jag började att spraya den i ansiktet när jag var färdig sminkad och jag märker sjukt stor skillnad på hur länge jag går utan att bli glansig i huvudet. 
Så ett tips till alla er som känner att ni blir glansiga i huvudet, investera i en fix plus och spraya ett spray (ca 30 cm från ditt ansikte) så lovar jag att ert smink håller bättre! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0