Lördag

Har legat i soffan hela torsdagen och igår fredags. Började känna mig krasslig i onsdags, men gick ändå till jobb. Kvällen/natten på jobb var riktigt jobbig, hostade, halsont och feber. Samma symtom i torsdags och igår hade jag huvudvärk och hostade men ingen feber. 
Är inte frisk idag, men känner mig tillräckligt frisk så jag gick till jobb. Det räcker att febern försvinner så känner man sig mkt piggare. 
Förhoppningsvis är jag helt kry på måndag. 

Har glömt att skriva att Alex är ute på en halv ny båt. Det är en båt han har varit på en gång innan, en Europafarts båt. Det är så himla klyddigt med sjöfarts regler. Men han måste segla ett viss antal Europafarts månader (Europafart menar att han inte får segla så nära Sverige) för att få ut sina Styrmans papper. Så nu ska han vara ute på denna båten i en månad (sjukt länge jag vet, men försöker att inte tänka på tiden, det går snabbare då) som seglar Lübeck, Hagö (Finland), någonstans i Estland och Ryssland. När han har varit ute denna månaden har han bara 2 veckor till att segla Europafart och sedan är han äntligen styrman, ett steg närmre hans mål! 

Alex åkte till Tyskland i torsdags och vi skulle egentligen hämta vår nya bil igår.. Jag hade kunnat hämta ut den själv om jag ville, men tycker det känns sjukt tråkigt att Alex ska missa det. Det är inte varje dag man hämtar ut en flång ny bil och detta betyder mer för Alex än mig. Så jag bestämde att jag har Volvon en månad till sedan hämtar vi ut Kian tsm när han kommer hem. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0