Borstar.

Jag blir chockad när mina vänner säger att de nästan aldrig tvättar sina smink borstar. När jag frågar när de tvättade dem senast får jag ofta till svar att de inte kommer ihåg. 

Sminkborstar kan vara en riktig bakteriefälla, speciellt borstar/svampar man använder till flytande smink så som foundation, concealer, beautyblender ect. De blir som en magnet för damm, smuts och bakterier som flyger runt i luften för att de fastnar i det fuktiga sminket. 
Jag försöker tvätta min foundation borste efter varje användning, ibland hinner jag inte men då har jag ofta rena backup borstar (har 3 foundation borstar, så där ska alltid finnas minst 1 jag kan använda). 
Jag vill inte massera in massa smuts i mitt ansikte. 

Borstar till puder smink är det inte lika noga med. Det fastnar inte alls lika mycket smuts i dem för de är torra. Men de brukar få en omgång ca 1 gång/månaden. Men ögonskuggs borstar tvättar jag oftare. Men det är bara för att jag ska få bort färgen till nästa användning. 

Mitt bästa rengöringsmedel till borstar är heads done Yes diskmedel! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0