Skin

Jag har haft problem med min hy sen jag kom in i puberteten. Började med att jag fick stora porer på näsan och kinderna, kommer ihåg att en tjejkompis till mig frågade mig i 7an varför jag plötsligt började få mörka fräknar. 
I den åldern visste jag ingenting om hudvård/smink/skönhet.. 
Med de stora porerna började också finnar dyka upp. Jag har aldrig haft akne men som jag skrev precis så visste jag ingenting om sådant här så jag trodde jag hade akne. 
Det ända jag ville var att få bort mina finnar och på bästa sätt täcka dem. 

Jag kommer ihåg att jag snodde min systers concealerstick och bara drog sträck i mitt ansikte, jag tog aldrig någon svamp elr borste för att jämna ut det heller, så kan bara tänka mig hur jag såg ut.. 

När det kom till rengöring så köpte jag det som det stog anti akne på på Ica maxi. Och jag kommer ihåg att jag tog aceton och tandkräm på mina finnar för att torka ut dem.. Och alla dessa grejor vet jag idag bara gjorde min hy värre..

Idag önskar jag att min pappa elr mamma hade hjälpt mig. Tagit mig till en hudterapeut och fått rätt produkter från början. 
För det är egentligen mitt allra bästa tips till er som har problem med er hy, vare sig om den är super torr elr akne hy. 

Jag har min hud under kontroll idag. Jag går på ansiktsbehandling 1/månaden och använder produkter som de rekommenderar till mig. 
Jag får fortfarande finnar och jag är fet i t zonen och jag har suuper känslig hy, den reagerar på allt! Äter jag mycket socker/mjölkprodukter så får jag utslag direkt. Sover jag en hel natt på ena sidan av ansiktet får jag utslag, går jag på ansiktsbehandling är min hy dålig i ett par dagar efteråt, men det är ganska vanligt. Det är för att man djuprensar, allt skit som har samlats på kommer upp till utan. Så jag bokar aldrig in en behandling om jag vet att jag ska göra ngt spec de kommande dagarna efter. 

Idag mår jag inte dåligt över min hy, det är så min hy är, jag kan inte göra mer än att försöka ta hand om den på bästa sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0