RUL

Imorse var vi och gjorde RUL (rutin ultraljud). Var ganska lugn hemma på morgonen, men sedan när vi kom dit så blev jag riktigt nervös och när jag la mig på bristen så kunde man se mitt hjärta slå från bröstkorgen. 


Sedan gick vi igen alla organ och för varje organ hon såg sa hon att allt såg bra ut och allt eftersom släppte nerverna. Och tillsist sa hon att ALLT såg bra ut. Vilket lättnad, bästa känslan någonsin att allt ser ut som det ska med vårt barn. 

Vi sa innan att vi inte ville veta könet, men man kunde inte rå för att kolla lite extra när de filmade i de regionerna. Men varken jag eller Alex såg någonting. Och det tror jag mer betyder att vi inte fattar/ser vad man ska se än att det är en tjej😂 Jag tror fortf att det är en tjej och Alex pojke. 

Det blir faktiskt ett till UL för mig. För min moderkaka låg fram och nertill. Absolut ingen fara och med största sannolikhet så kommer den åka upp av sig själv. Men för säkerhets skull gör man ett UL till så att man kollar så det är fritt fram tills barnet ska ut. Det UL ska jag göra runt v30. 

En annan rolig sak som hände idag var att när vi kom hem la vi oss knä soffan och bebisen låg och buffade, sa till Alex att känna och han kände 2 st buffar! Det är första buffarna Alex känner😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0