Hur mår jag?

I början av graviditeten mådde jag mycket illa. Värst var det när jag kände lukten av mat. Kunde inte ens vara kvar i lägenheten när Alex lagade mat. Det gjorde också att jag hade väldigt svårt för att äta i början, speciellt lagad mat. Så de första veckorna levde jag på frukost mat, yoghurt, mackor osv. 

Jag har inte spytt under graviditeten, men det var en kväll vi var på en marknad i Grekland och de var matstånd efter matstånd, det var varmt och svettig då fick jag panik och kände hur spyan var uppe och vände i halsen.. fy det var ingen rolig period när man mådde illa stup i kvarten. Och som gjorde det hela värre var att man var så fruktansvärt trött heela tiden. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Kunde sova non-stop kändes det som. Och jag som är en ganska pigg person i vanliga fall kände inte igen mig. Inte Alex heller för den delen. Var vi och handlade på maxi var jag tvungen att åka hem och vila mig i några timmar efteråt😂

Idag mår jag bra. Jag mår inte illa längre men har fortf lite svårt för mat. Inte att jag mår illa av det, men jag är inte sugen på någonting. Alltså inget. Och det är faktiskt jätte jobbigt. Jag kan gå runt och vara jätte hungrig, men när jag är inne i affärer hittar jag ingenting jag är sugen på.. Kämpar för att få i mig 3 mål om dagen. Eller, frukost har jag aldrig svårt att få ner, så 2 mål kämpar jag att få ner. 

Tröttheten är bättre (den var helt sjuk i början) men är inte bortblåst. Är tröttare än vad jag var innan graviditeten men jämnför jag med hur jag var några veckor sedan är jag en helt ny människa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0