Pappa Alex

Som jag skrev i förra inlägget så försökte jag ringa Alex tusen gånger när stickan visade + men utan svar. Ringde hans mobil, skrev sms, skrev på messenger, ringde på messenger. Skrev t.o.m till en gemensam kompis till oss som jobbar på samma båt som Alex men inget svar från han i heller. 

Klockan var 8 på morgonen och Alex skulle inte vakna förrens tidigast kl 12 (de längsta timmarna i mitt liv). 

Denna dagen släpptes även Ed Sheeran biljetterna som vi hade sagt att vi skulle försöka få tag i och det fick jag! 

När Alex vaknade och kollade på sin mobil och såg att jag hade bombarderat honom så blev han såklart jätte orolig och ringde direkt. Han sa inte hej utan bara VAD HAR HÄNT?! Och då sa jag att jag fick tag i Ed Sheeran biljetter! Han blev lite små irriterad och sa, har du ringt och skrivit som en idiot för att berätta att du fick Ed Sheeran biljetter?! Då svarade jag, det är en sak till, jag är gravid. Det blev helt knäppt tyst på andra sidan telefonen men efter några sekunder fick han ur sig ett Vaa, är det sant?! Han så som jag blev jätte glad! Men hans väggar på jobb är lövtunna och vi ville inte att någon skulle få reda på det, så han försökte hejda sin reaktion lite.  Han berättade att hela den dagen gick han runt i sin lilla bubbla och graviditeten var det ända han kunde tänka på. 

Detta var en lördag och han skulle inte komma hem förrens fredagen därpå, de 6 dagarna var också såå himla långa! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0