Plus på stickan

Okej vi tar denna graviditet från början😊


Jag hade känt mig lite allmänt konstig i några dagar. Jag hade (vad jag trodde) mensvärk men fick ingen mens. Så gick bara runt flera dagar och väntade på att mensen skulle komma. Mina bröst ömmade också väldigt mycket, men tänkte såklart att det hade med mensen att göra. 
En annan sak var också att jag hade fått en massa finnar i pannan. Jag har nästan alltid haft problem med min hud, speciellt efter att jag la mina p-piller. Jag fick t.o.m gå på er kur antibiotika mot finnarna och de hjälpte jätte mycket. Rensade bort allt. 
Så tyckte det var väldigt konstigt när de började komma tillbaka. Speciellt i pannan, där har jag aldrig haft finnar annars. Så det var dessa 3 symptom (mensvärk, ömma bröst, finnar) som fick mig att börja fundera. Men tänkte såklart är det mensen som skulle komma.. 

Det var en fredag och jag var hemma hos min syster och berättade för henne om allt, hur jag mådde osv. Hon sa till mig, men gör ett gravtest så vet du ju svaret, så slipper du fundera. 

Så lördag morgon vaknade jag vid 8 på morgonen och behövde kissa. Tänkte att jag kissar på stickan och sedan går jag och lägger mig igen. Kissade och det blev ett + direkt, tog knappt några sekunder. Jag lovar att jag stirrade såhär😳 på stickan och började få panik. Pulsen stack och jag började prata med mig själv. Eller jag vet att jag sa högt herregud tusen gånger högt. Till saker hör också att Alex var på båten och inte hemma, så var helt själv. Började gå runt i 8or och visste inte vart jag skulle ta vägen. Försökte ringa Alex tusen gånger men hans telefon är avstäng och vet att han brukar inte vakna förrens vid 12-13 tiden. 

Ringde och väckte min syster och jag skrek bara "jag är gravid!" 
Trodde inte riktigt på testet så åkte till Apoteket och köpte ett digitalt. Kissade och visst, gravid 2-3 veckor visade den. Chocken la väl inte sig, hade fort tusen tankar och frågetecken i huvudet. Och kan erkänna att jag gjorde några fler test de kommande dagarna🙊🙊 

Så, det var hur jag fick reda på att jag var gravid. Hur Alex fick reda på det och mina närmsta får ni vänta med. Annars blir detta en hel roman. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0