Pojke eller flicka?

Idag fick jag kallelsen till RUL. Ska bli så underbart att få se bebisen igen. Har ju redan hunnit med att göra två UL, ett som vi köpte och ett som jag gjorde hos BM. 

Egentligen får man ju bara ett UL under en graviditet vilket jag tycker är helt galet. Hade jag inte varit på UL hade jag haft svårt att tro att jag ens var gravid. Det var på UL jag själv fattade och insåg att jag var gravid, att det faktiskt växer ett barn i mig. Det var så kul att se hen sprattla och ha sig och så såg man det lilla hjärtat slå för fulla muggar. 

På detta UL vi ska nu kan man se könet om man vill. Och det hade vi redan kunnat få veta av NIPTen (ett test man gör för att se om det är några kromosom avvikelser). Men vi har valt att inte veta könet. Av många olika anledningar, men vi var både överrens om att inte ta reda på vad det är. 
Min BM vet vad det är, så är lite rädd att hon ska försäga sig någon gång. Och så är jag rädd att man kanske råkar se ngt på UL. Men ska säga till hon/han som gör UL att vi inte vill veta så hen vet om det innan. 

Min magkänsla säger att det är en flicka och Alex tror att det är en pojke. 
Av de som jag har frågat vad de tror det är säger 50/50 pojk/flicka. Så spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0