Fredag 27/7

Igår åkte Alex ut igen efter 4 veckor hemma. Lika tungt som vanligt. Det är mest jobbigt minuterna efter han åker, sedan är det precis som kroppen ställer om och tänker Okej, nu är det jag och Zachi i 2 veckor. 

Uppdatering om Zachi. Han sover bättre och bättre själv. SÅ SKÖNT. Han kan sova i ca 1 och en halv timme själv i vagnen på dagen. Sedan sover han en gång till runt 17-18 tiden. Då somnar han oftas i vagnen, sover 30 min sedan vaknar han och då lägger jag mig med honom i sängen och då sover han ca 30 min upp till 1 h till. 

Men vilken skillnad det är. Sist Alex var ute kunde inte Zachi sova 5 min själv. Då sov han på mig heeela dagarna. Så det går framåt😊

Inför natten är vår tuffa tid på dygnet. Han är för det mesta jätte gnällig då. Nu när han är så tung orkar/vill jag inte gå runt att natta honom. Så jag lägger honom i sängen och jag lägger mig brevid och sjunger jag lite och ammar om vartandra. Ibland går det jätte snabbt men för det mesta tar det såå lång tid och det är så gnälligt. Igår tog det 1 h tills han somnade. Man får verkligen ha tålamod. 
Sedan är han inte så bra på att sova själv på natten. Somnar han och jag går ut från rummet så vaknar han ganska ofta och jag får gå in och lägga mig med honom. 

Nu när jag är själv m honom så går jag och lägger samtidigt som Zachi. 
Under natten så vaknar han fort ganska ofta. Längtar tills han börjar sova längre😅
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0