Förskola.

Det har varit med lite oro vi har tänkt på förskola av många anledningar. Vart kommer han hamna? Det är känt att i Malmö kan man hamna vart som helst för det är så fullt. Kommer förskolan vara bra? Ja det är ju också ett samtalsämne att förskolorna i Malmö är så överbelastade så barngrupperna är så stora och det är kaos. 
Och såklart, kommer jag ens kunna lämna Z till helt främmande människor? 
Men förskola behöver han, det är bra för honom. Och nu med ett syskon påväg så kommer jag behöva lite avlastning. 

Jag och Alex pratade om det senast idag om att vi var oroliga. Vi har sökt 5 st, men vi vet egentligen ingenting om dem. Vi har valt de som ligger nära för att vi vill kunna promenera till dem. 
Vårt 1a val blev vi tipsade av av en kompis som är förskolelärare. Hon sa hade jag bott där ni bor så hade jag valt den. 

Idag så fick jag ett mejl... han har kommit in på vårt 1a val!! Först blev jag SUPER glad sedan började jag gråta😂 för det har gått så snabbt. Om 4 månader så börjar min lilla bebis på förskola och denna mamma ledigheten vart över..
Vi är såklart jätteglada över att vi fick där vi ville, känns så bra och hoppas den nu är så bra som vi har hört😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0