Somna i egen säng

Z har nästan sen dag 1 sovit med oss i sängen. Fast det var vi som "lärde" honom det. I början sov han i ett babynest bredvid sängen och det gick hur bra som helst. Men sedan kom han i en period då han ammades ganska ofta och då orkade jag inte lägga över honom i sitt nest igen, utan då lät jag honom sova vidare bredvid mig. Sedan vande han sig vid det och ville inget annat. 
För ett par månader sedan testade vi att försöka natta honom i egen säng, men det gick absolut inte, han bara gall skrek, så vi gav upp ganska snabbt. Och varken jag eller Alex tyckte det var ngt negativ med att han sov i vår säng, har alltid tyckt att det var så mysigt. 

Men nu när vi fick reda på att Z ska bli storebror har vi fått tänka om lite. För bebis ska ju också ammas och kmr säkert vilja bli ammad ofta, så då blir det lite trångt i sängen. Så för drygt 1 vecka sedan så bestämde jag mig för att försöka igen att natta honom i sängen. Så att han iaf somnar där, sedan när han vaknar på natten (vaknar han under tiden jag är uppe så nattar jag om honom i sin säng) så tar jag upp honom. Och förhoppningsvis så kommer han sova längre och längre i sin egen säng och målet är såklart hela natten. 
Och hör och häpna, det har gått så bra! Knappt ngt gnäll alls!! Inatt sov han i sin egen säng från 20:30-4:00, rekord! 
Tror med vissa saker måste man vänta ut tills de själva är redo. 

Från att inte ha kunnat sova någonting själv, varken dag elr natt så sover han nu utan några problem i sin vagn på dagarna och sin egen säng kvällarna (inte nätterna än riktigt)
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0