What a week

Puh det har varit en jobbig vecka, iaf jobbig start på veckan. I måndags vaknade jag och mådde skit. Var så illamående och kräktes, tänkte att det var pga graviditeten, men illamåendet brukar gå över efter frukost. Men det gjorde det inte, snarare blev det värre och värre desto mer tiden gick. Och jag började få såå ont i magen, smärtan kom och gick i vågor och jag började bli orolig att det var något med bebisen. 
Ringde in till KK och berättade hur jag mådde, de tyckte jag skulle åka in och bli undersökt. 
Såklart var inte Alex hemma så fick ringa Anastasia som fick åka hit från jobb. Sedan fick Simon komma och köra in mig till förlossningen. 
Blev undersökt av läkare som snabbt konstaterade att bebisen mådde bra och det inte var förlossningen. Och det var då jag kunde slappna av lite, det var det jag ville få konstaterat. 

Men de ville ändå hålla kvar mig eftersom att jag fort kräkte så mycket, typ hela tiden. Så fick dropp och stannade ett par timmar. Vid 18 tiden sa ja att jag ville åka hem. Må dåligt kunde jag lika gärna göra hemma, ville inte ta upp ett rum inne på förlossningen. Egentligen ville de inte skicka hem mig, men lovade att höra av mig om det skulle bli värre. 

Åkte hem och sov typ i 2 dygn. Alex kom hem från båten i tis och ta hand om Z (Anastasia hade honom fram tills dess). Han åkte tillbaka idag och ska jobba 1 vecka till. 

Idag känner jag mig helt återställd, kanske inte riktigt har samma energi, för jag har ätit lite den senaste veckan. Men puh vilken pers det har varit! 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0