Sjukhuset.

Vilket dygn.. 
Igår började Z ögon se lite irriterade ut, tänkte att det kan vara en början till en ögoninflammation elr så har har bara kliat lite hårt. Hans allmäntillstånd var som vanligt. 
Han sov bra inatt, men sen när vi vaknade imorse, HERREGUD säger jag bara. Asså ni skulle sett honom, jag fick panik. De var så svullna, röda, helt bombade med var så stackaren kunde inte öppna sina ögon! 
Fick som sagt panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra. 
Började med att försöka tvätta bort det värsta av varet, inte så lätt när Z skriker och sparkas (ja såklart är jag själv hemma). 

Ringde sedan 1177 och se sa att jag skulle söka vård. Ringde sedan jour vårdcentralen och berättade och de sa att jag skulle komma in. 

Ringde Anastasia och hon följde med. Väntade ca 1 och en halv h sedan fick vi träffa läkare och han sa att det var en kraftig ögoninflammation. Han skrev ut ögondroppar till honom m antibiotika i som han ska ta morgon och kväll. 
Ja i i de dropparna är inte det lättaste kan jag säga.. men jag kämpar på. 

Det har redan blivit mkt bättre så skönt att det går åt rätt håll. Hoppas inte han ser ut som han gjorde i morse imorgon.. 

Min stackars lilla älskling, hans första besök hos läkaren💔

Detta var imorse efter att jag hade tvättat hans ögon. 
(null)

När vi var och hämtade ut hans medicin. Helt svullen om ögonen stackaren. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0