Sjukhuset.

Idag var vi på amningsmottagningen. Fick träffa två jätte trevliga BM. 
Hon tittade på mina bröst och konstaterade att det inte alls var några trevliga sår jag har fått. 
Hon tittade när Leo tog tag och började äta. Som alla andra har sagt så sa de att han har ett fint grepp. Vilket är ganska frustrerande att höra, för vaaarför har jag då fått så mycket sår?! Det har ingen kunnat svara på.. 

Hon sa att de bästa sättet för såren att läka är ljus och luft. Så får gå runt m tittsen i vädret här hemma.. what to do🤷‍♀️ och hoppas på att de börjar läka någon gång. 

Hon tog även prover på såren för att se om det var någon större infektion. Hon kunde se att det var lite för de var blödiga och variga. Fick koksalt som jag skulle tvätta de med, en antibiotika kräm att smörja de med och så fick jag även en bedövningssalva jag kunde ta 15 min innan amning för att sedan torka bort innan han ska äta. Men när vet jag att det är 15 min tills han ska äta? Så tror inte jag kommer kunna använda den.. 

Hon gav mig även tips om att massera brösten rejält under tiden han äter så att han tömmer de ordentlige. Leo har gått ner i vikt under helgen. Men hon sa att det inte är så konstigt om jag har varit så pass sjuk i helgen så har inte kroppen producerat så mkt mjölk. 
Ska till BVC på fre, får se om han har tappat ännu mer då.. hoppas inte! 

Var väldigt nöjd m besöket, hoppas det vänder nu!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0