Tisdag.

Tisdag och dagarna rullar på. 
Zachi är på förskolan mellan 9-14, Leo sover mest om dagarna så då är det lugn och ro. 
På em/kvällarna är det lite mer action. 
Leo är vaken typ hela kvällarna. Igår vaknade han vid 17 och var vaken till kl 22 med bara någon power nap på någon minut. 

Igår vaknade Leo precis när jag skulle börja laga mat. Ammande honom sedan fick han ligga i vagnen (han gillar vagnen bättre än babysittern för tillfället) och titta på sin fjäril. Det gick bra ett tag sedan blir han uttråkad och då börjar han gnälla. Och tyvärr så får han gnälla för jag måste ju laga klart maten så Zachi får i sig middag. Men ja, ännu ett tillfälle då man känner sig som världens sämsta mamma. 
Sedan under kvällen vill Leo ligga i knäet och kolla på en och då känner jag mig taskig mot Zachi för att jag inte kan sitta och leka med honom.. 

Nätterna då, jo Leo har börjar vakna var 1,5 h. Innan kunde han sova 3-4 h i sträck men inte längre. 
Det som är bra är att han somnat om snabbt. Ammar lite, sedan somnar han, då kan jag lägga ner honom. Så sover han 1,5 h sedan dags att amma igen så håller vi på så hela nätterna😅 Men tar det framför skrik/upp och studsa alla dar i veckan!

Liten amnings uppdatering: fort ont första tagen.. säger några svordomar tyst för mig själv när han börjar suga. Sedan går det över. 
Känns verkligen som att det kommer vara såhär resten av amningsperioden och det kommer väl förbli ett mysterium🤷‍♀️
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0