1 vecka.

Mini är redan 1 vecka gammal. Tiden flyger iväg.. 
Jag tror att vi har bestämt namn till 100% nu, det blir Leonidas! Vi valde mellan Theodore elr Leonidas, men sen han kom har vi bara sagt Leonidas, han känns inte alls som en Theodore. Det kommer antagligen bli att han kommer kallas för Leo och det tycker jag också är fint😊 
Så tycker jag även att Zacharias och Leonidas låter fint ihopa. Väldigt Grekiska namn och det är det vi ville ha. Hans fullständiga namn blir Leonidas Alexander Borgström. 

Det har varit väldigt mkt fokus på amningen första veckan, jag kämpar på, det är oförändrat, det gör så jävla ont! Ska till sjukhuset imorgon, får se vad de säger. 

Leo får i sig vad han ska. Han har redan gått om sin födelsevikt, det hade han gjort efter 5 dagar. De sa att det kan ta upp till 2 veckor för bebisar att gå om sin födelsevikt. Så ja, han äter! Så mina bröst har ju massproducerat mjölk för han är så glupsk och det är en av orsakerna till att jag har så ont. 

Leo är än så länge den lugnast bebisen jag var mött. Han säger till när han är hungrig, ja det är det han låter. När det är dags för mat så tar det en stund innan han får tag om bröstet och då kan han (och jag) bli lite frustrerade men hade varit konstigt annars. 
När han väl äter så äter han mycket. Först ena bröstet, sedan brukar han somna till, då tar jag bort honom och då vaknar han och vill ha andra bröstet. Det kan t.o.m bli en tredje matning vid samma tillfälle. 

En av anledningarna till att jag kämpar på med amningen och inte "ger upp" för att det är så jobbigt är just för att Leo är så nöjd. Jag är rädd om jag börjar fiffla med hjälpmedel så finns en risk att jag förstör amningen för honom och att det kommer ge en inte lika nöjd bebis. Hade det inte funkat för någon av oss så hade det vari en annan situation.  
(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0