15e april

Det funkar inte längre.. jag har nog insett nu att det är dags att sluta amma och starta operatio att få Leo att börja sova bättre. För jag har insett att det inte längre är en fas han går igenom att snart kommer han nog börja sova bättre. Detta har snart pågått i minst 5 månader och det blir inte bättre. Snarare sämre. 

Igårkväll var jag hos Emelie, så nattade Leo där. När vi kom hem ammade jag honom och sedan somnade han om. Men efter det vaknade han ca var 20e min, suttade, somnade, suttade somnade och så höll det på så. Tillslut sa jag till mig själv nu räcker det! 

Alex var uppe så gick och sa till honom att nu får du ta över så tog jag min kudde och täckte och så gick jag och la mig inne hos Zachi. Tillslut lyckades Alex få Leo att somna. 
När han sedan vaknade till vid 4 så gick jag in och ammande honom och la mig sedan i min egen säng. Men efter den amningen så vaknade han igen en gång i timmen och ville sutta. 

Så från och med idag har jag bestämt mig för att sakta men säkert börja sina ut amningen och ge ersättning som sista mål på kvällen ist för att amma och sedan får han inte amma under tiden jag själv är uppe. Sedan när Alex kommer hem igen (han åker ut på fre) så får vi ta fajten på natten tsm. 

Men det är samtidigt väldigt sorgligt att jag har bestämt mig för att sluta amma. Tänker jag på det börjar jag gråta. Men det spelar ingen roll om han är 7 månader elr 2 år, hade tyckt det var lika sorligt då. 

Håller tummarna att detäta kommer hjälpa och att han äntligen kommer börja sova lite bättre🙏

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0