11e feb

Haft en bra dag helt själv med barnen. Jag brukar alltid ha någon här på kvällarna. Men ikväll ville jag testa på att vara helt själv. Och det gick hur bra som helst! 

Leo sover fortf som en kratta  Men det som har varit bra är att han iaf har varit lätt att natta. Ammar honom sedan bara lägger jag ner honom. Han brukar ju redan ha somnat till vid mitt bröstet. Sedan gnyr han lite i sängen sedan somnar han.
Men ikväll började han gallskrika när jag la ner honom. Försökte att sjunga, lägga snutten, hysha, klappa, you name it. Men inget funkade, bara skrik. Så tänkte att han kanske var mer hungrig. Så la han vid bröstet igen och då tog han 1 sutt sedan somnade han. Så jag la ner honom igen, men samma visa, gallskrik. Men nu visste jag iaf att han inte var mer hungrig, bara trött så sa till mig själv, nej nu ska han somna här i sängen utan att jag ammar honom till sömns. 
Han skrek och skrek och skrek. Jag försökte med allt. Tillslut lämnade jag rummet för att samla tålamod. Gick ut bara någon minut. När jag tänkte att jag skulle gå in igen hörde jag att det blev tyst, kollade på monitorn och såg att han hade somnat. Min första tanke var, yes. Men nu sitter jag här med världens dåligaste samvete att han fick skrika sig till sömns... åh hur gör man? Vad är rätt, vad är fel? Finns det något rätt/fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0