Tand?!

Leonidas är väldigt mat intresserad. När jag har honom i knäet och äter så gapar han när jag tar maten emot min mun. Så han har fått börja sutta på lite saker, eller mest fått slicka på lite frukter och han älskar det. 

Idag skulle han få smaka avokado så när jag gav honom det så kände jag en tand?! Tittade i hans mun och jovisst, där ser man en tand?! Så galet, han är inte ens 5 månader och det sticker redan ut en tand. 
 
Det var när Z började få tänder som jag slutade amma för han började bita och dra och det gjorde så JÄVLA ont. Som tur var har inte Leo börjat med det än. Hade tänk hel amma iaf 1 månad till, så hoppas han inte börja med sånt. 

Att han har börjat få en tand kan också förklara hans plötsliga förkylning. Jag vet att tandläkare/BVC säger att de inte blir sjunka när de får tänder. Men jag VET att de blir det. VARJE gång Z fick en ny tand så blev han snuvig/hostig och ibland febrig. Och nu exakt samma med Leo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0