12e mars

Håller på att avvänja Leo vid att somna vid bröstet. Elr att använda bröstet som nattning. Elr jag gör det fortfarande. Det sista jag gör innan han somnar är att amma honom för att jag vill att han ska somna så mätt som möjligt. 

Vaknar han efter en kort stund så har jag innan ammat igen, inte för att han är hungrig utan för att han somnar direkt när han får bröstet. Men detta vill jag alltså sluta med. Är inte redo med att sluta med det än under natten, för då gör jag det som är lättast, amma. Just nu orkar jag inte den fajten. 

Nu ikväll har det verkligen varit en kamp. Han somnade vid 18:30 som vanligt. Sov i ca 30 min och sedan vaknade han. Visst det händer mycket nu. Det som ställer till mest nu är nog tanden, för han har blivit snuvig av det och är täppt i näsan. 
Jag visste att han hade ätit bra innan han somnade så han var inte hungrig. Så var helt bestämd med att han skulle somna utan att amma och oj vad vi fick kämpa. Det var mycket skrik och många gånger trodde jag att han hade somnat men några sek började han skrika igen..  
 
Nu har han sovit ett tag, så håller tummarna att värsta fajten för ikväll är över. Sen inatt det väl tillbaka att amma 1 gån/timmen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0