31a mars

Det händer så lite men ändå så sjukt mycket. 

Vet egentligen inte vad jag ska skriva men jag känner att jag behöver uppdatera för min skull.
Är det något jag ångrar är att jag inte skrev mer när Z va liten. Hur var han, hur sov han, hur åt han osv. Jag kommer inte alls ihåg och det tycker jag är jätte synd. 

Leo sover fortf dåligt, men vissa nätter är "bra". Då äter han 2-3 ggr. Men som inatt var vi tillbaka till 1 gång/h. Vet inte vad det beror på, fryser han, är han varm, hungrig, vill ha närhet? Ja listan kan göras lång. 

Ikväll nattade jag som vanligt, amma sedan ner i sin säng. Men han somnade inte riktigt. Låg och vände och vred, gnällde från och till. Han sov så länge jag nynnande och buffade på hans rumpa. Men så fort jag slutade så började han igen. 
Tillslut gjorde jag en flaska ersättning till honom. Han åt ca 50 ml Sedan somnade han. Vet inte om han bara ville snutta (han tar fortf inte napp) elr om han var lite hungrig. 
Tänker att jag ska byta ut kvälls amningen till flaska ist. De håller ju sig mättare på det sägs det. 

Har även fått tipset om sleep feeding. Det är att ta upp och matar när de sover det sista du gör innan du själv går och lägger dig. Har gjort det 2 kvällar, första natten funkade det jätte bra. Då ammade jag vid 22:30 när jag gick och la mig, sen vaknade han inte förens 2:30 för "första" matningen. 
Men inatt när jag gjorde det var det ingen skillnad, då vaknade han stup  kvarten.. Ger det några nätter till och ser om det gör någon skillnad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0